Om Webcellence

Webcellence handler om at lave resultater på nettet. Ikke om design, følelser eller æstetik. Men om bundlinie. Du har måske en hjemmeside, men har du styr på hvorfor? Hvad skal kunderne gøre, når de kommer derind? Hvor længe skal de være der? Hvor mange sider skal de se? Hvor skal de komme fra?

Hvis du ikke har helt styr på spørgsmålene og følger op på, hvad der sker, når du laver noget på hjemmesiden, så kunne du helt ærligt lige så godt spare kræfterne.

Og har du en webshop, så har du måske en idé om, hvad du skal omsætte og tjene. Men ved du hvordan? Hvis du skal omsætte for 100 mio. kr., hvordan når du så det mål?

Der er nemlig kun sølle tre parametre, som du selv er herre over:

  • Hvor mange besøg får du på webshoppen?
  • Hvor stor en andel af de besøgende køber noget?
  • Hvor meget køber de for i gennemsnit?

Det var det. Skal du omsætte for 100 mio. kr. og gennemsnitskøbet er 1.000 kr., så skal du have 100.000 ordrer om året. Hvis 1% af de besøgende køber, så skal du have 10 mio. besøgende. Webcellence-grafen

Hvis 1 besøg koster 5 kr., så koster det dig 50 mio. kr. at omsætte for 100 mio. kr.

Men hvis du kunne få 2% til at købe, skal du kun bruge 25 mio. kr. i markedsføring for at omsætte for 100 mio. kr.

Det er det Webcellence handler om. Hvordan du finder det punkt, hvor markedsføringsomkostningerne er lavere end dækningsbidraget. For det er der, du kan skrue op for blusset og løbe fra konkurrenterne.

{ 0 comments… add one now }

Leave a Comment

jQuery(function(){ $(".img-swap").hover( function(){this.src = this.src.replace("_off","_on");}, function(){this.src = this.src.replace("_on","_off"); }); });